לימוד נגרות באינטרנט - טיפים ולינקים
top of page
Search
  • Writer's pictureאיתן נוימן

לימוד נגרות באינטרנט - טיפים ולינקים

Updated: Feb 13, 2021


אפשר ללמוד נגרות באינטרנט?


אנחנו נמצאים היום בעידן של חופש מידע עצום, ותרבות אוטודידקטית אינטרנטית ענפה, ועולה השאלה האם ניתן ללמוד גם את מלאכת הנגרות דרך האינטרנט, והתשובה לכך היא מורכבת. דבר ראשון אנחנו צריכים להבין מהיא נגרות ומלאכת העץ. העבודה בעץ מורכבת משתי נושאים מרכזיים - הבנה של עץ ופלדה והמפגש ביניהם, וקונסטרוקציה ועיצוב. עץ ופלדה - כשאנחנו מדברים על נגרות אנחנו בעצם מדברים על עיצוב של עץ בצורה מדויקת בעזרת להבים עשויים מפלדה. ועל מנת לעשות זאת אנו חייבים להבין את תכונותיו של העץ כחומר גלם, ואת התכונות של להבי הפלדה השונים, ומה קורה כשהם נפגשים בעזרת כלים ומכונות שונות. קונסטרוקציה ועיצוב - כל דבר שאנו בונים צריך לעמוד באתגרים הקונסטרוקטיביים שפועלים עליו, ועיצוב נכון יאפשר לנו לשלב את הפונקציונליות של הפריט עם אמידותו הקונסטרוקטיבית. וכמובן שבנושא זה אנחנו צריכים להבין היטב את תכונות העץ, יתרונותיו וחסרונותיו. אין ספק כי האינטרנט יכול לתת לנו מענה רחב מאוד במטרה ללמוד אודות תכונות העץ והפלדה, ועל עיצוב ותכנון קונסטרוקטיבי, ונוכל למצוא באינטרנט שפע של חומר עיוני, סרטוני הדרכה, ושרטוטים אשר ילמדו ויעשירו אותנו רבות. אך מכיוון שהעץ הוא חומר ייחודי ודינמי, וכלי העבודה הם חדים ועוצמתיים מאוד, יש גם הרבה ידע שאי אפשר להעביר דרך האינטרנט, אלו הניואנסים הקטנים והחשובים של הניסיון האישי, לכן על מנת ללמוד את עבודת העץ חייבים ללמוד גם דרך התנסות בחומר ובכלים וכדאי מאוד שבהדרכה/ליווי של בעל ניסיון רציני. האינטרנט יוכל לעזור ולהעשיר לנו משמעותית את תהליך הלמידה, לפתוח לנו את הראש לטכניקות חדשות, רעיונות וחומרים, וללמוד מטעויות של אחרים.


אתרים עם תוכניות ושרטוטים מפורטים


הפינטרסט, האינסטוש והפייסבוק, מציגים לנו תמונות ודימויים אסתטיים ויצירתיים, אך לא נותנים לנו שום אינפורמציה על כיצד הדבר בנוי, והאם הוא בנוי היטב, מחומרים איכותיים ובטכניקה שתחזיק מעמד לאורך זמן. באתרים הבאים יש תוכניות מפורטות לבניית רהיטים ומוצרי עץ, ובחלק מהמקרים תקבלו גם הסבר על הטכניקות והחומרים ומדוע בחרו דווקא בהם

קהילה ישראלית עם תוכניות עבודה לחובבים, הכול בעברית!


You Tube


בעזרת סרטונים אנו יכולים לקבל טעימה ויזואלית מתהליך הלמידה, ולראות בעיניים איך הדברים באמת נעשים. יש כמה דברים שחשוב מאוד כשרואים סרטונים על תהליכי עבודה - בסרטונים רבים חלק מהפעולות מוצגות בfast forword, ופעולות מסוימות נראות כך קלילות ומהירות, הדבר בעיקר רלוונטי כלפי עבודה עם מכונות, אשר חשוב לזכור כי במציאות הדברים קורים הרבה יותר לאט, ויש לעבוד לאט עם המכונה ו"להקשיב" לה היטב. בנוסף בהרבה מאוד סרטונים "מדלגים" על חלק משלבי העבודה, ואם באמת רוצים ללמוד מהסרטון, צריך להיות ערניים מהם תהליכי העבודה שפספסנו. אם רוצים באמת ללמוד דרך היוטיוב חשוב לצפות בסרטונים בעין ביקורתית וערנית, לשים לב לדרך בה האדם עובד, כיצד הוא עומד ביחס לכלים ולמכונות, מהם סדר הפעולות, מה הייתי אני עושה אחרת, באיזה כלים הוא משתמש לאיזה מטרה ולמה. מצורפת פה רשימה של ערוצים מומלצים.



פייסבוק

הפייסבוק מאפשר לנו לראות עבודות של אנשים אחרים, חובבים ומקצועיים, ובעיקר לנהל דיונים ולהתייעץ לגבי האתגרים שצצו לנו במהלך העבודה. וכמובן שאין כמו ללמוד מטעויות של אחרים, ואפשר ללמוד הרבה מאוד ממעקב אחרי שאלות ועבודות של אחרים. מצרף פה קישורים לקבוצות פייסבוק מעניינות ופוריות

קורס נגרות אונליין

סטודיו קטע מציע קורס נגרות אונליין עם עשרות סירטוני הדרכה איכותיים בעיברית במחיר נגיש לכול כיס ואפשרות להזמנה של ערכות בנייה באופן עצמאי בבית - כלים וחומרים.






3,677 views0 comments
bottom of page